Beantwoord: Bellen en gebeld worden buitenland

• klantvanjullie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten klantvanjullie heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

6 september 2017, 20:01

- Topic starter
    We gaan geregeld naar Duitsland en als we daar zijn kunnen we niet bellen of gebeld worden.
    Wat zijn eigenlijk de instellingen ?
    Moeten we op onze telefoon kiezen voor automatisch netwerk kiezen ???
    Moet roaming aan staan ???
    Als we thuis zijn staat het mobiele netwerk standaard op T mobile NL
    Is het beter om dat gewoon altijd op automatisch te hebben staan.
    0
    Gemarkeerd als antwoord: CrisTien op 6 september 2017, 20:48
    Automatisch netwerk kiezen staat bij mij altijd aan, en nooit geen probleem met bellen in het buitenland. Probeer het eens.
    Bekijk origineel
  • jan kelder

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten jan kelder heeft ontvangen van andere leden.

is een legendarische Super User
    1080 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

6 september 2017, 20:15

Deze instellingen heb je niet nodig voor bellen maar kan je nu wel aan laten staan in het buitenland voor internet.
    Je zou misschien een blokkade hebben voor bellen in buitenland , je kan dit zien op my-tmobile en dan onder blokkade kijken of er een blokkade is , je kan dit aan en uit zetten.
    0
  • klantvanjullie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten klantvanjullie heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

6 september 2017, 20:27

De blokkades staan allemaal op toestaan.
    Dus daar ligt het niet aan.
    We hebben beide een tmobile abo en kunnen geen van beide ontvangen of bellen.
    Zodra we Nederland binnen komen ontvangen we alle apps en gemiste oproepen.
    0
  • CrisTien

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten CrisTien heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    786 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Apple Expert

Apple Expert

Antwoord

6 september 2017, 20:48

Automatisch netwerk kiezen staat bij mij altijd aan, en nooit geen probleem met bellen in het buitenland. Probeer het eens.
    0
    Ik ben ook maar een klant! Met een beetje vriendelijkheid kom je veel verder ❤️
  • klantvanjullie

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

6 september 2017, 20:51

We gaan dat eens proberen, bedankt alvast
    0
  • klantvanjullie

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

11 september 2017, 14:58

Het werkt niet.
    Als ik in Duitsland kom staat er een R bij de verbinding en zodra ik op internet ga krijg ik : u bent offline.
    Roaming staat aan en netwerk staat op automatisch kiezen.
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

12 september 2017, 14:11

Hey Klantvanons,

In ons systeem zie ik dat je op dit moment weer in Nederland bent, dat maakt het testen en suggesties geven wat lastiger. Zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen van de instellingen van jouw mobiele internet en roaming? Je doet dat via deze stappen. Wellicht kunnen wij direct ontdekken of er ergens een functie verkeerd staat ingesteld of niet.

Ik heb alles even gecontroleerd, maar er staan geen blokkades op jouw abonnement, je had nog genoeg MB's en ook jouw simkaart is niet verouderd. Deze is ook niet beschadigd, geknipt of vuil? In Nederland werkt alles wel gewoon helemaal goed? Heb je het probleem ook al ergens anders ervaren over de grens?

Aangezien je ook niet kunt bellen, lijkt er op alsof de verbinding uit wordt geschakeld of uitgezet wanneer je de grens oversteekt. Daarnaast kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat het netwerk het niet goed doet in het gebied waar jij je bevindt. Probeer dan ook eens handmatig een andere provider te selecteren wanneer je geen bereik hebt.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie! Hopelijk kunnen we ervoor zorgen dat je de volgende keer wel alles kunt!
    0
  • MariTegelen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MariTegelen heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    9 Reacties

12 september 2017, 19:10

Hopelijk zijn de screenshots goed.

Handmatig instellen gaat wel, maar zodra we weer in Nederland komen moeten we de instelling wderom handmatig terug zetten naar TMobile
    0

4 Bijlagen

• MariTegelen

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MariTegelen heeft ontvangen van andere leden.

Doet lekker mee
    9 Reacties

12 september 2017, 19:13

Excuses dat ik reageer onder de naam van mijn partner.
    Hij was namelijk ingelogd op het forum.
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8499 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

13 september 2017, 11:05

Hi,

Dankjewel voor de screenshots. Als je instellingen niet op automatisch staan dan moet je inderdaad weer handmatig het netwerk selecteren in Nederland. Zijn jullie op dit moment in Nederland of in Duitsland? In onze systeem staat alles in ieder geval goed. Je hebt geen blokkades dus als je niet automatisch kan verbinden met het netwerk dan moet je hem handmatig selecteren in het buitenland. Je kan voor de zekerheid ook een kruistest uitvoeren door je simkaart in een ander toestel te testen en een andere simkaart in jouw toestel. Zo kunnen wij controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.
    0
    .
  • klantvanjullie

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

13 september 2017, 17:00

We hebben alles op automatisch netwerk zoeken staan, zowel bij de telefoon van mij als ook van mijn partner.
    We blijven het maar proberen.
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8499 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

14 september 2017, 11:28

Hi,

Waar zijn jullie op dit moment? In mijn bericht geef ik aan dat je handmatig een netwerk moeten zoeken als automatisch niet werkt. Dus nu kunnen jullie dat beide uitproberen. En als je een kruistest kan uitvoeren dan zou dat helemaal mooi zijn. Dan kunnen we controleren waar het probleem ligt.
    0
    .
  • klantvanjullie

is een Top Poster
    5 Reacties
    Auteur

14 september 2017, 18:55

Het is gelukkig opgelost.
    Hebben aan de hand van een uitleg David op de site van Tmobile over instellingen alles nog eens opnieuw ingesteld en daarna de telefoons opnieuw opgestart.
    Vandaag kwam ik in Duitsland en ik kreeg direct de melding van Tmobile "welkom in Duisland ......blablablabla) Ik zag dat er een grote letter E stond en bij de verbindingssterkte een kleine r.
    Ik kon bellen, appen enz. Dus gelukkig opgelost.
    Allen bedankt voor jullie hulp.
    1

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)