Beantwoord: Slechte verbinding met iPhone

• maqish

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten maqish heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    25 Reacties
    Auteur

6 oktober 2017, 14:56

- Topic starter
    Hallo,

ik heb mijn iphone 8 plus nu een week en het is me opgevallen dat het bereik van de iphone vs mijn Huawei P9 dramatisch slecht is.

Het was lang geleden dat ik ofwel een 3G of een E had gezien. Deze komen best vaak voor op mijn Iphone zelfs "geen service" komt geregeld voor op mijn telefoon.

Ik geloof niet dat het een provider probleem is maar meer een probleem van de iphone. Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

grt Marc
    1
    Gemarkeerd als antwoord: Jaimy op 8 november 2017, 13:48
    Goedemiddag allemaal,

Allereerst bedankt voor de feedback die jullie ons geven! Op deze manier kunnen wij samen met onze Technical collega’s beter op het probleem inspelen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Afgelopen weekend zijn er nieuwe meldingen binnengekomen en dat brengt het probleem steeds scherper in kaart.

Wat ik jullie op dit moment kan vertellen, is dat het onderzoek nog steeds in volle gang is en hoe graag ik het ook wil: ik kan daar op dit moment nog niet veel meer duidelijkheid in bieden. We zijn voor een gedeelte ook afhankelijk van de informatie die we vanuit Apple krijgen. Dit is ook de reden dat we niet elke dag een update in dit topic kunnen geven. Zodra er nieuws is, delen we dat uiteraard wel meteen!

De reden dat ik nu wèl een update plaats, is omdat ik jullie mag toezeggen dat de klanten die een openstaande klacht bij ons hebben staan (d.m.v. een case), door T-Mobile zullen worden gecompenseerd. We zullen de kosten van je contract (je bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je dit probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoedingen zullen we pas doen op het moment dat er een oplossing is gevonden, zodat we de juiste vergoeding in één keer kunnen toekennen.

Heb je een Go abonnement én is er sprake van een case, dan is het ook mogelijk om je abonnement te verhogen naar Go Unlimited zodat je kan bellen met WhatsApp. Wij zullen de kosten voor Go Unlimited volledig vergoeden totdat het probleem is opgelost. Kosten buiten de bundel tellen we niet mee. Daarna kun je er zelf voor kiezen of je Go Unlimited behoudt of terug gaat naar een ander Go variant. Dit kan je zelf wijzigen via My T-Mobile. Wil je hier gebruik van maken, stuur ons dan een privébericht.

Het huidige proces verdient absoluut geen schoonheidsprijs, maar weet dat we achter de schermen met man en macht bezig zijn om jullie zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien! De oorzaak achterhalen is ingewikkelder dan verwacht.

Zodra ik weer een update heb, zal ik het natuurlijk direct met jullie delen!
    Bekijk origineel
  • Picobelloooo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Picobelloooo heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    30 Reacties

7 oktober 2017, 05:56

Hallo maqish,

Ik heb onlangs ook een iphone 8 plus aangeschaft en ik heb dus precies de zelfde problemen die jij aangeeft. Als ik aan het surfen ben kan ik niet gebeld worden of bellen als ik wel bel kan ik niet tegelijkertijd internetten heel de tijd valt 4G weg schakelt hij overr naar 3G en daarna staat er geen service ik vind dit ook super vervelend ik heb onlangs 2 nieuwe simkaarten aangevraagd een online en 1 via de shop probleem blijft zich voordoen ik denk dat het aan de telefoon ligt ik zou graaag heel graag zelfs dit probleem opgelost willen hebben gelukkig ben ik niet de enige t-mobile zouden jullie a.u.b iets kunnen betenen voor ons.

Groet Yassine
    0
    Houdoe....
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    8660 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

7 oktober 2017, 12:30

Hi Marc en Yassine,

Wat balen dat jullie beide dit probleem ervaren. Je verwacht van je nieuwe toestel dat die het natuurlijk goed doet. Ervaren jullie dit probleem overal of op specifieke locaties? Van welke software maken jullie gebruik? Hebben jullie je toestel al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Zo niet, zou je dat eens kunnen proberen? Maak wel eerst een back-up van je gegevens.

Ik ben benieuwd of dat helpt.
    0
    .
  • Picobelloooo

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Picobelloooo heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    30 Reacties

7 oktober 2017, 13:24

Hallo Hajar,

Op dit moment heb ik de nieuwste versie ios draaien 11.0.2 daarnaast heb ik netwerk instellingen reset ik heb mijn telefoon volledig opgeschoond en via itunes hersteld. Zelfs contact opgenomen met apple die hebben een diagnose op afstand gestart en vertelden me dat de resultaten perfect waren en alles naar behoren werkt. Ik ben echt hopenloos nu. Wat ik wel heb gemerkt is dat als is 4G uitschakel voor gesprekken en data en hij op 3G te werk gaat ALLES WEL TRAAG IS maar toch stabiel werkt kan weer bellen en gebeld worden maar zodra ik 4G voor gesprekken en data aanzet of alleen voor data gaat het gelijk fout.

Ik hooopppppp dat iemand nog kan helpen??

Groet yassine
    0
    Houdoe....
  • maqish

is een Top Poster
    25 Reacties
    Auteur

7 oktober 2017, 21:14

Zojuist even getest.

Ik had thuis (in huis) geen bereik met de iphone. Vervolgens de simkaart in de Huawei P9 gestopt.. Direct 4G verbinding.

Nu heb ik in huis wel wifi en kan ik er niet echt een heel groot probleem van maken, maar voor buiten de deur kan ik niet meer op dezelfde manier genieten van mijn unlimited data als de telefoon niet goed mee werkt.

Aan de simkaart ligt het niet. Het is puur de telefoon welke niet goed werkt. Ja hij doet alles zoals hij het moet doen, maar de modem in de telefoon dan wel de antenne oid is niet goed denk ik.
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    906 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

9 oktober 2017, 10:21

Hoi Picobelloooo en Maqish,

Wat balen dat de suggesties van Hajar het probleem niet hebben verholpen! Op dit moment hebben jullie naar mijn idee alles geprobeerd wat er nu te proberen valt. Het lijkt inderdaad aan het toestel of de software te liggen, zeker omdat de simkaart in een andere telefoon prima werkt. Het enige wat je kunt doen is het blijven testen en hopen op een update.

Jammer dat ik jullie geen beter antwoord kan geven. :( Mochten jullie nog andere vragen hebben, dan zijn jullie natuurlijk altijd welkom op het forum!
    0
  • maqish

is een Top Poster
    25 Reacties
    Auteur

9 oktober 2017, 10:29

Hoi Jaimy,

jij kan er natuurlijk net veel aan doen, maar het is vrij triest dat je dus een "flagship" device koopt waarbij het netwerk gewoon niet goed werkt.
    0
  • Picobelloooo

is een Top Poster
    30 Reacties

9 oktober 2017, 11:08

Beste jaimy,

PS. Ik vind het echt super jammer dat je ons aan ons lot overlaat en zegt bekijk het maar met je problemen en updates en telefoon.

Je kunt ook even gaan google en opsporen dat de iphone 8 plus niet werkt op het 4gLTE netwerk band 71 waar TMOBILE WEL OP WERKT en dus zo concluderen dat er wel degelijks iets aan de hand is. Ons ook vertellen dat jullie het netwerk aan het testen zijn mischien dat wij daarom wat probleempjes ervaren met jullie voice bla lte. Wat jammer dat ik je geen beter mening kan geven dan dit!!
    0
    Houdoe....
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11356 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

9 oktober 2017, 14:47

Hoi Maqish & Picobelloooo,

Dit probleem is ook bekend bij iOS 11, dus het is grotendeels hopen en wachten op een spoedige fix. Aangezien jullie al vrij veel geprobeerd hebben, is het dan ook voor jullie afwachten tot de nieuwe versie software. Je kunt dit nog proberen, maar ik weet niet of dat nog effect gaat hebben:

Netwerk en wifi problemen

Valt regelmatig je verbinding weg of kun je helemaal geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk dan kan het zijn dat iOS 11 voor problemen zorgt. Dit is vooral het geval bij de oudere generaties iPad en de iPhone 5s, gelukkig is het vrij eenvoudig op te lossen. Navigeer naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het wifi-netwerk en het probleem zou opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn dien je de locatievoorziening voor wifi uit te schakelen. Dit kun je doen via: Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen ▸ Systeem ▸ Wifinetwerken.

Laten we hopen op een snelle oplossing en als jullie nog wat nieuws hebben ontdekt, zijn we natuurlijk ook benieuwd!

@Picobelloooo,

Ik heb een stuk uit jouw tekst verwijderd, omdat dit niets toevoegt aan de hele discussie. Iedereen die hier op elkaar reageert probeert waar mogelijk te helpen, dus het is niet nodig om op deze manier jouw boodschap over te brengen. Daarnaast staat het gebruik van caps lock gelijk aan schreeuwen en dat is sowieso al niet toegestaan op het forum. Ik reken erop dat we op een normale toon met elkaar deze discussie en dit probleem verder kunnen afhandelen.
    0
  • maqish

is een Top Poster
    25 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 16:35

Het is me wel opgevallen dat het bereik in Amsterdam beter is in Heerenveen.

Bellen gaat vooral goed via wifi en whatsapp. Bellen met het normale gsm netwerk resulteert veelal in dropped calls en ik kan soms helemaal niet bellen omdat er gewoonweg geen bereik is.

@David, ik heb versie 11.0.2 er al op staan en deze heeft het probleem zeker niet verholpen.

@Picobello heb je dat kunnen vinden via google wat betreft die band 71 of is dat een voorbeeld ?

Wifi werkt wel goed.. gelukkig
    0
  • maqish

is een Top Poster
    25 Reacties
    Auteur

11 oktober 2017, 16:36

mag weg
    0
  • Jaimy

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    906 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Netwerk Expert

Netwerk Expert

12 oktober 2017, 13:45

Hoi Maqish,

Wat bedoel je met "mag weg"? :)
    0
  • maqish

is een Top Poster
    25 Reacties
    Auteur

12 oktober 2017, 19:48

Dat de post door de mods verwijderd mag worden. Vandaag een update gekregen van Apple en dit heeft 0 effect gehad op mijn netwerk 11.0.3 helpt mijn probleem niet.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)