Vraag: Inkomende oproepen soms met 06-, soms met +316

• SpaceWagon

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SpaceWagon heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties
    Auteur

6 januari 2017, 13:26

- Topic starter
    Hallo!

Sinds mijn overstap naar T-mobile (ik zat bij Vodafone) ervaar ik iets geks bij binnenkomende oproepen.

Als iemand mij belt, dan zie ik bij de ene persoon 06-12345678 als nummer staan. En bij de andere persoon +31612345678. Dus bij de ene alleen een 06-nummer, bij de andere inclusief de landcode.

Hebben meer mensen dit? En hoe kan ik er voor zorgen dat ik ofwel altijd 06- zie ofwel altijd +316? Mijn carkit struikelt hier namelijk over.

In mijn iPhone heb ik Nummerassistentie uitgeschakeld. Dit stond aan. Maar dat maakt geen verschil.
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11999 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

7 januari 2017, 10:39

Hoi SpaceWagon,

Zo te zien wordt er ook via Twitter al met je gezocht naar de mogelijke oorzaak, maar dat heeft vooralsnog niets opgeleverd.

Ik denk dat ik misschien de oorzaak heb gevonden, maar dat kun jij misschien nog bevestigen. In een oud topic heeft onze (nu oud-)collega aangegeven dat het een verschil is wie er belt. Bijvoorbeeld KPN- en Vodafoneklanten komen binnen als 06 en T-Mobile als +316. Zou je kunnen aangeven of dit herkenbaar is en dat het klopt dat het om deze providers gaat?

We horen het graag van je of dit inderdaad de oorzaak is gebleken! :)
    0
  • SpaceWagon

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten SpaceWagon heeft ontvangen van andere leden.

1 Reacties
    Auteur

7 januari 2017, 13:29

Hoi David,

Bedankt voor je reactie. Ik heb 20 testen gedaan. Dit is het resultaat:

06:
    Ziggo mobiel 2x
    KPN mobiel 6x
    KPN vast 3x
    Simyo 1x

+316:
    Vodafone 5x
    T-mobile 3x

Op basis hiervan zou je de conclusie kunnen trekken dat alle providers als 06 worden doorgegeven, behalve als het van Vodafone of T-mobile afkomstig is.

Is dit een bewuste netwerkinstelling van T-mobile? Ik heb dit bij andere providers nooit gehad.
    0
  • Hajar

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hajar heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    9003 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

9 januari 2017, 10:49

Hi SpaceWagom,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb dit doorgezet naar onze technische afdeling en zij gaan onderzoeken waar dit aan ligt. Je kan binnen 5 werkdagen een terugkoppeling verwachten. :)
    0
    .
  • MEdelk

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MEdelk heeft ontvangen van andere leden.

1 Reacties

13 februari 2018, 17:57

Ik heb hetzelfde probleem en blijkbaar is dit probleem nog steeds niet opgelost. Het is zelfs zo dat als ik terwijl ik in New York wordt gebeld door een Nederlands nummer, dit nummer verschijnt met landcode +1 terwijl dit +31 moet zijn. Ook is het laatste cijfer van het telefoonnummer verdwenen. Bijvoorbeeld als iemand mij belt met nummer +31234567890 dan verschijnt dit nummer als +123456789. Ik ben sinds 1-jan-2018 overgestapt van KNP naar T-Mobile. Bij KPN werkt dit perfect!
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)