[FAQ] 4G voor Thuis: abonnementen en bundels

  • DennisAmeling

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DennisAmeling heeft ontvangen van andere leden.

    Droomt Magenta
    1139 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Auteur

    10 augustus 2016, 16:53

    - Topic starter
    Heb je vragen over het 4G voor Thuis abonnement en de beschikbare bundels? In dit topic hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Reageer dan op dit topic of maak een nieuw topic aan. We pakken dit dan z.s.m. voor je op.

    Wat is de contractduur van 4G voor Thuis?
    4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar.


    Welke internetbundel is voor mij geschikt?
    Dit is afhankelijk van je internetgebruik. We hebben drie verschillende internetbundels voor je samengesteld: Internetbundel S is geschikt voor normaal internetten, bijvoorbeeld websites bezoeken en e-mailen. Internetbundel M is geschikt voor als je naast internetten ook af en toe wilt streamen, bijvoorbeeld met YouTube of Netflix. Internetbundel L is geschikt voor als je met je hele gezin of een bedrijf wilt internetten en streamen. De internetbundels zijn flexibel en deze kun je maandelijks omlaag, omhoog of zelfs pauzeren.


    Waarom hebben jullie gekozen voor databundel met een datalimiet? Geen onbeperkt?
    De reden hiervoor is dat een mobiel netwerk een bepaalde capaciteit heeft die gedeeld moet worden door alle gebruikers. Om alle gebruikers een (blijvend) goede netwerkervaring te kunnen bieden, hebben we gekozen voor vaste databundels tijdens de drukke uren. De databundels zijn echter zo samengesteld dat we hopen toch voldoende flexibel en zorgeloos datagebruik voor alle gebruikswensen te kunnen bieden. Met de M & L bundel heb je met de nachtbundel onbeperkt internet tussen 0.00-06.00. Hier geldt de data limiet alleen voor de drukke uren.


    Wat gebeurt er als ik mijn internetbundel verbruikt heb?
    Je verbinding wordt "afgesloten" als je internetbundel op is. Je wordt dan automatisch doorverwezen naar een pagina waar je je bundel kunt aanvullen met GB-aanvullers.


    Wat zijn de aanvulmogelijkheden wanneer ik de internetbundel heb verbruikt?
    Ben je een keer door je vaste maandelijkse internetbundel heen? Dan kun je met een GB-aanvuller eenvoudig een internetbundel van 5 GB, 25 GB of 100 GB bijkopen. Je kunt alleen de GB-aanvuller kopen die kleiner is dan je huidige internetbundel. De GB-aanvuller van 100 GB is bijvoorbeeld alleen beschikbaar voor klanten met Internetbundel L.


    Wat zijn de kosten voor de GB-aanvullers?
    5GB voor €10, 25GB voor €20 en 100GB voor €40.


    Kan ik onbeperkt GB aanvullers kopen?
    Ja, het kopen van GB aanvullers is onbeperkt.


    Kan ik mijn abonnement bijstellen of pauzeren?
    Flexibiliteit vinden we belangrijk, daarom kun jij je internetbundel maandelijks bijstellen. Je kunt de bundel verhogen, verlagen of even pauzeren. Bij het pauzeren van je abonnement blijf je wel € 5,00 per maand betalen aan basis servicekosten. Je kunt je internetbundel aanpassen op My T-Mobile bij 'Mijn abonnement'.


    Hoe werkt onbeperkt internet in de nacht?
    Je kunt 's nachts tussen 0:00 en 6:00 gebruik maken van onbeperkt internet als je de M of L bundel hebt. Je verbruikt dan géén data uit je maandelijkse internetbundel. Dit is bijvoorbeeld handig voor bedrijven die grote bestanden moeten downloaden of updates installeren. Overdag verbruik je data vanuit je maandelijkse internetbundel M of L.


    Kan ik mijn overige data overnemen naar de volgende maand?
    Het is niet mogelijk om je resterende data naar de volgende maand mee te nemen.


    Kan ik mijn databundel in het buitenland gebruiken?
    Je databundel is alleen voor gebruik binnen Nederland.


    Hoe kan ik zien hoeveel data ik al verbruikt heb?
    Je gebruik kan je bijhouden via je My T-Mobile account. Hier lees je instructies voor het maken van een My T-Mobile account.


    Wat is mijn upload- en download snelheid?
    Je kan de downloadsnelheden bij jou in de buurt controleren via de dekkingskaart op onze website. We kunnen geen minimale snelheid garanderen, maar afhankelijk van de omstandigheden kun je tot 120Mbps download en 50Mbps upload halen met 4G voor Thuis.


    Hoe kan ik data besparen?
    Door o.a. bijvoorbeeld downloads en updates tijdens de nachturen te doen (dit als de klant de nachtbundel gebruikt). Bijv. Windows update kan de klant via zijn Windows account instellen. Ook door de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld Netflix of Youtube te verlagen.


    Data gebruik op mijn T-Mobile verschilt van wat te zien is via my router app/software op pc.
    Dit heeft te maken met de datum wanneer je databundel ingaat. Je lost dit op door dit aan te passen in de Huawei Hi Link app of via de gedownloade software op je pc.


    Data besparen op Windows
    Gebruik je een Windows computer/laptop, stel dan je netwerk verbinding in als een netwerk met een datalimiet. Hierdoor zal Windows data besparen door niet alles te updaten, je kan de instellingen ook aanpassen dat de updates tussen 0.00-06.00 uitgevoerd worden (als je de nachtbundel in je pakket hebt zitten).
    0
    Quote
    Ik heb eerder bij T-Mobile gewerkt, maar reageer nu als klant en kan je dus helaas niet helpen met vragen specifiek over je aansluiting/factuur/etc.
  • Valkje

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Valkje heeft ontvangen van andere leden.

    heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

    7 juni 2017, 11:31

    Als ik mijn abonnement wil pauzeren voor de VOLGENDE MAANDELIJKSE ABONNEMENTSPERIODE, welk moment moet ik dat dan doen zodat ik niet te maken krijg met extra kosten, en alleen de €5 betaal van de basiskosten:
    De laatste dag van de huidige abonnementsperiode, of de eerste dag van de nieuwe periode (die ik wil pauzeren)
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11687 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    8 juni 2017, 14:59

    Hi Valkje,

    Het is dan aan te raden om dit op de laatste dag van de maand te doen, dus de dag voordat je jouw nieuwe tegoed ontvangt. Je ontvangt namelijk in de nacht jouw nieuwe tegoed, dus dan geldt de nieuwe maand alweer en maak je kosten voor die dag. De wijziging gaat direct in, dus houd er rekening mee dat je vanaf dat moment geen internet meer hebt. Je kunt dan pas na een maand weer de bundel opnieuw aanzetten.

    Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag!
    0
    Quote
  • Alpha Six IT

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alpha Six IT heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties

    14 november 2017, 08:39

    Ik kom graag in contact met het team 4G voor thuis. In het verleden kon ik mailen, maar nu worden mijn mails geweigerd. Het zijn wat vragen over zakelijke varianten, en afsluiten van een abonnement met een alternatief modem, dus ik weet niet of het handig is om op het forum te bespreken?
    0
    Quote
  • David

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    11687 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Sony Expert

    Sony Expert

    6 december 2017, 14:21

    Hi Alpha,

    Sorry voor de late reactie! Jouw bericht lijkt er tussendoor geglipt! Je kunt jouw vragen in ieder geval hier stellen en dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen doen!
    0
    Quote
  • Alpha Six IT

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alpha Six IT heeft ontvangen van andere leden.

    is een Top Poster
    8 Reacties

    19 december 2017, 09:21

    Ik wil voor een klant van mij graag het T-mobile 4G voor thuis internetabonnement als back-up verbinding. Ze hebben reeds een router waar een 4G-USB modem in kan met fail-over functie en ik wil de netwerkinfrastructuur niet nodeloos moeilijker maken. Dus mijn vraag is concreet: kan ik een 4G voor thuis abonnement afsluiten voor deze klant zonder het Huawei modem? Ik snap dat jullie dan geen support leveren op eventuele technische problemen met het modem, maar daar ben ik voor. Ik heb het zelf wel een jaartje geleden voor mijn persoontje kunnen regelen via mail, maar mijn mails worden nu gebounced.
    0
    Quote
  • Jaimy

    Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Jaimy heeft ontvangen van andere leden.

    T-Mobile Moderator
    1259 Reacties
    Allrounder

    Allrounder

    Samsung Expert

    Samsung Expert

    Apple Expert

    Apple Expert

    Netwerk Expert

    Netwerk Expert

    19 december 2017, 15:23

    Hoi Alpha,

    Ik heb dit even bij mijn 4G voor Thuis collega's nagevraagd, maar deze dienst wordt echt samen met het modem geleverd. Er is op dit moment dus nog geen optie tot een Sim Only voor 4G voor Thuis.

    Ik weet niet waarom je niet kunt mailen, maar je kunt in ieder geval altijd terecht op het forum met al je vragen!
    0
    Quote

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)