[FAQ] 4G voor Thuis: abonnementen en bundels

• DennisAmeling

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten DennisAmeling heeft ontvangen van andere leden.

Droomt Magenta
    1138 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Auteur

10 augustus 2016, 16:53

- Topic starter
    Heb je vragen over het 4G voor Thuis abonnement en de beschikbare bundels? In dit topic hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Reageer dan op dit topic of maak een nieuw topic aan. We pakken dit dan z.s.m. voor je op.

Wat is de contractduur van 4G voor Thuis?
    4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar.

Welke internetbundel is voor mij geschikt?
    Dit is afhankelijk van je internetgebruik. We hebben drie verschillende internetbundels voor je samengesteld: Internetbundel S is geschikt voor normaal internetten, bijvoorbeeld websites bezoeken en e-mailen. Internetbundel M is geschikt voor als je naast internetten ook af en toe wilt streamen, bijvoorbeeld met YouTube of Netflix. Internetbundel L is geschikt voor als je met je hele gezin of een bedrijf wilt internetten en streamen. De internetbundels zijn flexibel en deze kun je maandelijks omlaag, omhoog of zelfs pauzeren.

Waarom hebben jullie gekozen voor databundel met een datalimiet? Geen onbeperkt?
    De reden hiervoor is dat een mobiel netwerk een bepaalde capaciteit heeft die gedeeld moet worden door alle gebruikers. Om alle gebruikers een (blijvend) goede netwerkervaring te kunnen bieden, hebben we gekozen voor vaste databundels tijdens de drukke uren. De databundels zijn echter zo samengesteld dat we hopen toch voldoende flexibel en zorgeloos datagebruik voor alle gebruikswensen te kunnen bieden. Met de M & L bundel heb je met de nachtbundel onbeperkt internet tussen 0.00-06.00. Hier geldt de data limiet alleen voor de drukke uren.

Wat gebeurt er als ik mijn internetbundel verbruikt heb?
    Je verbinding wordt "afgesloten" als je internetbundel op is. Je wordt dan automatisch doorverwezen naar een pagina waar je je bundel kunt aanvullen met GB-aanvullers.

Wat zijn de aanvulmogelijkheden wanneer ik de internetbundel heb verbruikt?
    Ben je een keer door je vaste maandelijkse internetbundel heen? Dan kun je met een GB-aanvuller eenvoudig een internetbundel van 5 GB, 25 GB of 100 GB bijkopen. Je kunt alleen de GB-aanvuller kopen die kleiner is dan je huidige internetbundel. De GB-aanvuller van 100 GB is bijvoorbeeld alleen beschikbaar voor klanten met Internetbundel L.

Wat zijn de kosten voor de GB-aanvullers?
    5GB voor €10, 25GB voor €20 en 100GB voor €40.

Kan ik onbeperkt GB aanvullers kopen?
    Ja, het kopen van GB aanvullers is onbeperkt.

Kan ik mijn abonnement bijstellen of pauzeren?
    Flexibiliteit vinden we belangrijk, daarom kun jij je internetbundel maandelijks bijstellen. Je kunt de bundel verhogen, verlagen of even pauzeren. Bij het pauzeren van je abonnement blijf je wel € 5,00 per maand betalen aan basis servicekosten. Je kunt je internetbundel aanpassen op My T-Mobile bij 'Mijn abonnement'.

Hoe werkt onbeperkt internet in de nacht?
    Je kunt 's nachts tussen 0:00 en 6:00 gebruik maken van onbeperkt internet als je de M of L bundel hebt. Je verbruikt dan géén data uit je maandelijkse internetbundel. Dit is bijvoorbeeld handig voor bedrijven die grote bestanden moeten downloaden of updates installeren. Overdag verbruik je data vanuit je maandelijkse internetbundel M of L.

Kan ik mijn overige data overnemen naar de volgende maand?
    Het is niet mogelijk om je resterende data naar de volgende maand mee te nemen.

Kan ik mijn databundel in het buitenland gebruiken?
    Je databundel is alleen voor gebruik binnen Nederland.

Hoe kan ik zien hoeveel data ik al verbruikt heb?
    Je gebruik kan je bijhouden via je My T-Mobile account. Hier lees je instructies voor het maken van een My T-Mobile account.

Wat is mijn upload- en download snelheid?
    Je kan de downloadsnelheden bij jou in de buurt controleren via de dekkingskaart op onze website. We kunnen geen minimale snelheid garanderen, maar afhankelijk van de omstandigheden kun je tot 120Mbps download en 50Mbps upload halen met 4G voor Thuis.

Hoe kan ik data besparen?
    Door o.a. bijvoorbeeld downloads en updates tijdens de nachturen te doen (dit als de klant de nachtbundel gebruikt). Bijv. Windows update kan de klant via zijn Windows account instellen. Ook door de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld Netflix of Youtube te verlagen.

Data gebruik op mijn T-Mobile verschilt van wat te zien is via my router app/software op pc.
    Dit heeft te maken met de datum wanneer je databundel ingaat. Je lost dit op door dit aan te passen in de Huawei Hi Link app of via de gedownloade software op je pc.

Data besparen op Windows
    Gebruik je een Windows computer/laptop, stel dan je netwerk verbinding in als een netwerk met een datalimiet. Hierdoor zal Windows data besparen door niet alles te updaten, je kan de instellingen ook aanpassen dat de updates tussen 0.00-06.00 uitgevoerd worden (als je de nachtbundel in je pakket hebt zitten).
    0
    Ik heb eerder bij T-Mobile gewerkt, maar reageer nu als klant en kan je dus helaas niet helpen met vragen specifiek over je aansluiting/factuur/etc.
  • Valkje

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Valkje heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    1 Reacties

7 juni 2017, 11:31

Als ik mijn abonnement wil pauzeren voor de VOLGENDE MAANDELIJKSE ABONNEMENTSPERIODE, welk moment moet ik dat dan doen zodat ik niet te maken krijg met extra kosten, en alleen de €5 betaal van de basiskosten:
    De laatste dag van de huidige abonnementsperiode, of de eerste dag van de nieuwe periode (die ik wil pauzeren)
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    11244 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

8 juni 2017, 14:59

Hi Valkje,

Het is dan aan te raden om dit op de laatste dag van de maand te doen, dus de dag voordat je jouw nieuwe tegoed ontvangt. Je ontvangt namelijk in de nacht jouw nieuwe tegoed, dus dan geldt de nieuwe maand alweer en maak je kosten voor die dag. De wijziging gaat direct in, dus houd er rekening mee dat je vanaf dat moment geen internet meer hebt. Je kunt dan pas na een maand weer de bundel opnieuw aanzetten.

Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag!
    0
  • Alpha Six IT

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Alpha Six IT heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    6 Reacties

14 november 2017, 08:39

Ik kom graag in contact met het team 4G voor thuis. In het verleden kon ik mailen, maar nu worden mijn mails geweigerd. Het zijn wat vragen over zakelijke varianten, en afsluiten van een abonnement met een alternatief modem, dus ik weet niet of het handig is om op het forum te bespreken?
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)