Unlimited 4G voor Thuis klinkt mooi maar is het niet

• RealRichard

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RealRichard heeft ontvangen van andere leden.

is aangemoedigd
    0 Reacties
    Auteur

13 maart 2018, 16:47

- Topic starter
    Hallo allemaal,
    Ik wil een paar dingen bespreken over 4g voor thuis want zo fantastisch is het niet.... Jammer van het geld want je zit toch aan een contract... van 1 of 2 jaar...

Ten eerste 'UNLIMITED' dit is niet helemaal waar... Want je krijgt 100gb per maand en daarna 5gb per dag ter beschikking, als dat op is kun je 2gb aanvragen LEUK ALS JE 60GB moet downloaden! Helemaal top!

Ten tweede de snelheid, Die hebben ze ook lekker verlaagd naar 25mb up/down en dan komen weer aan bij te mooi om waar te zijn vroeger haalde ik 90mb down en 50mb up en nu 2mb down en 15 up.

Conclusie: Ik snap best dat als het onbeperkt wordt dat het dan misschien 4g overbelast kan zij. Maar dan moeten ze het anders aanpakken want het is echt niks om elke keer 2gb aanvragen (aub breng nacht bundel weer terug dan kun je ten minste 60gb bestand downloaden) En de snelheid mag ook omhoog... want daarom had ik tmobile gekozen.
    0

Wie vind ook dat de nacht bundel of iets waardoor je 60gb ten minste kan downloaden zonder elke keer

• nickko

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten nickko heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    9 Reacties

24 april 2018, 09:37

Hoi David,

Bedankt voor je reactie in het topic.

Optie twee is een mooi voorstel. Dit zorgt ervoor dat je ook grote(re) updates / applicaties / digitale content binnen kunt halen per maand zonder twintig keer een (2gb) aanvuller in te schakelen.

Echter als ik dit alles lees denk ik wel, wat een gecompliceerd gebeuren. Je neemt "Unlimited 4G voor thuis" af. Je krijgt 100GB als 'ruimte'. Je dag limiet is 5GB en dient dit standaard aan te vullen met een 2GB aanvuller. Als je ruimte op is dien je dit aan te vullen. Als je dagbundel op is dien je dit aan te vullen. Je dient haast een technische achtergrond te hebben om dit allemaal goed in controle te houden en passend te maken voor jouw huishouden.

Ik begrijp dat je het verbruik wilt 'inperken' en het geen glasvezel is. Maar een minder gecompliceerde oplossing is wenselijk. Met de huidige markt waar alles draait om digitale content; iOS updates, Android updates, Windows updates, software/applicatie updates. Het aanschaffen van Office is tegenwoordig ook niet meer via een CD of DVD, maar digitaal. Los van alle streaming diensten zoals Spotify en Netflix is een verbruik van 500GB in een gezin per maand niet eens overdreven.

Maar met een aanpassing op optie 1; zorg inderdaad dat de normale dag bundel (nu 5gb) eerst wordt aangesproken (technisch verhaal), en verhoog deze wenselijk naar zo'n 15gb (Feitelijk is het nu 7GB met 1 actie van de afnemer). Zet daarnaast als achtergrond de 'grote' bundel in die gecontroleerd aan/uit gezet kan worden (standaard aan).
    Hiermee is de afnemer grotendeels ontzorgt, voor dagelijks gebruik hoeft er niet constant een aanvuller van 2GB gekozen te worden en is er (meer) ruimte om mee te gaan in de digitale wereld.

Als aller-aller laatste optie is er nog de 'dagaanvuller' als je plots toch door de GB's heen bent.
    0
  • mikeversteeg

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten mikeversteeg heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    14 Reacties

3 mei 2018, 14:37

Al stel ik mijn hele gezin in op de 5 GB dan nog gooit Microsoft roet in het eten en SMS is me suf bij iedere update. Zou liever een mogelijkheid zien meer bij te krijgen, desnoods tegen betaling. Ik ben het wel eens met anderen dat het allemaal niet te ingewikkeld moet worden.
    0
  • MP4G

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MP4G heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    25 Reacties

6 mei 2018, 22:15

@David,

David,

We zijn inmiddels alweer 3 weken verder en zo te zien is er genoeg input die vrij duidelijk is. Wanneer mogen we nu een datum verwachten voor:
    1) het oplossen van het wegvallen van de verbinding, waardoor de 2GB bundels niet aangevraagd kunnen worden (alleen via een andere verbinding, niet werkbaar voor groot gezin met kleine kinderen).
    2) een echte unlimited aanbieding (desnoods duurder), zonder kleine bundels en wegvallende verbindingen die het bv onmogelijk maken om een back up te maken in de cloud.
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    12575 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Modbreak

7 mei 2018, 17:29

Hoi lezers,

Bedankt voor alle input en reacties op onze ontwikkelingen en suggesties! We hebben alles meegelezen en nemen dit mee in onze processen. We gaan ook kijken in hoeverre we iets met de nieuwe aangedragen opties kunnen, maar we hebben hoe dan flink wat nuttige feedback ontvangen op onze update. Een concrete datum kan ik niet geven, maar wij gaan hier nu verder mee aan de slag en delen de voortgang en nieuwtjes hier natuurlijk ook met jullie!

Mocht er in de tussentijd nog feedback zijn, of vragen, dan horen we dat graag! Nogmaals dank voor de input! :)
    0
  • Hakuin

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Hakuin heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    229 Reacties

7 mei 2018, 18:24

Ik zal het typische tmobile antwoord van David vertalen naar gewone taal ;Voorlopig veranderd er geen donder en de vraag is of er dit jaar uberhaupt wat veranderd. Waarschijnlik niet. Misschien een prijsverhoging.
    0
  • David

T-Mobile Moderator
    12575 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

8 mei 2018, 09:03

@Hakuin

Jammer je het bericht weer zo negatief oppakt, want dat is niet het geval. Zoals in de eerdere update al aangeven wordt er aan de ene ontwikkeling al gewerkt. Je begrijpt vast dat bepaalde ontwikkelingen niet over één nacht ijs gaan, dus vandaar geen concrete datum, maar wel de toezegging dat we er hard aan werken!
    0
  • Cpt-Spekkie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Cpt-Spekkie heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    4 Reacties

10 mei 2018, 23:46

Ook ik hoop als nieuwe gebruiker van dit 4G voor thuis pakket dat er snel verandering gaat komen in de werkwijze van de bundel aanvullers.

Ik zit inmiddels op dag 8 van mijn tweede maand en ben op 7GB na door mijn eerste 105GB waarmee je start. De eerste maand niet de volle bundel gebruikt, maar dat kwam simpelweg omdat ik toen de verbinding alleen in test opstelling had staan (we woonde immers toen nog niet op de locatie waarvoor ik deze 4GVT verbinding had aangevraagd), nu dus op dag 8 van de werkelijkheid en het is echt irritant als ik weet dat ik vanmorgen morgen steeds de verbinding weer op gang moet gaan brengen.

Qua snelheid kan ik niet klagen, want waar ik nu woon kan ik geen Ziggo krijgen, KPN adsl is maximaal 11Mbit en glasvezel wordt pas eind dit jaar geïnventariseerd of dat ze het hier willen gaan aanleggen. Op mijn oude adres had ik altijd de hoogste Ziggo verbinding waarbij de laatste jaar dus 400Mbit de download snelheid was en dan is 11Mbit bij KPN echt niet wenselijk. Vandaar dat ik blij dacht te zijn met de 4GVT verbinding van TMobile. 25Mbit is toch al wat beter dan 11, al zou ik liever 50 a 80Mbit zien voor eventueel een iets duurdere prijs.

Maar goed zoals gezegd, snelheid daargelaten kan ik met 25Mbit vooralsnog uit de voeten, wat ik nu wel bemerk is gewoon dat ik om en nabij de 15GB per dag verbruik met ons huishouden. Denk hierbij aan 3 mensen die gebruik maken van streaming Netflix, Youtube, uitzending gemist van Canal Digitaal app, updates op pc en iOS, Facebook, beetje gamen, enz. En dan zou ik eigenlijk ook nog moeten thuiswerken via deze verbinding.

Dus wat zou ik als newbee op deze verbinding het liefste zien:
    - savonds ongelimiteerd internet, dus niet van je bundel afgaan (zo kun je downloads plannen)
    - een grotere start bundel van om en nabij de 500GB (zo heb je voldoende voor 15GB per dag zonder aanvullingen)
    - De mogelijkheid tot het aanvullen met grotere aanvul bundels, zoals 250GB als je door je eerste heen bent. (Maar echt ongelimiteerd zonder aanvullingen zou het beste zijn)
    - Hogere snelheid voor een kleine toeslag op de maandprijs. (laat de gebruiker kiezen of ze meer geld voor meer snelheid over hebben)

Want ik snap dat Tmobile moet denken aan de belasting van hun netwerk, maar bedenk je alsjeblieft dat de meeste (of wellicht iedereen) die 4GVT als internet verbinding neemt, dit doet omdat we geen andere fatsoenlijke keuzes hebben om fatsoenlijk op internet te kunnen.
    0
  • David

T-Mobile Moderator
    12575 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

16 mei 2018, 17:04

Hi allemaal,

Het tweede verbeterpunt is ondertussen doorgevoerd! Je hoeft nu dus geen ingewikkelde (en soms onmogelijke) handelingen uit te voeren om aan te vullen, stap 1 is gezet! :)
    0
  • Cpt-Spekkie

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Cpt-Spekkie heeft ontvangen van andere leden.

is een nieuwe Poster
    4 Reacties

16 mei 2018, 17:15

Hoi David,
    Daarmee bedoel je dat de verbinding nu op lagere snelheid actief blijft zodat we de aanvul acties wel kunnen uitvoeren toch?
    Zo ja op welke snelheid blijft de verbinding nu behouden?

PS, hoop ook dat er heel snel nu voortgang plaats vind op de andere punten, want na 8 dagen was ik dus al door de 105GB heen en ben nu elke dag aan het aanvullen wat echt onbegonnen werk is eigenlijk.
    0
  • Kevin_C

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Kevin_C heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

16 mei 2018, 18:22

Hallo David,

Dat is inderdaad goed nieuws! Ik heb sinds kort ook een 4G voor thuis abonnement afgesloten en schrok nogal van de reacties op het forum hier. Zou je ons misschien ook kunnen vertellen hoe snel de verbinding is nadat de bundel afloopt?

Met vriendelijke groet,
    Kevin Cox
    0
  • Cpt-Spekkie

is een nieuwe Poster
    4 Reacties

16 mei 2018, 19:59

Nou zojuist het moment van de waarheid gehad, mijn bundel was weer op dus dacht meteen eens even testen wat David zei. Maar helaas.

Ja er is nog een soort van verbinding, maar je wordt meteen op de vangpagina gehouden en als je daar dan je bundel wilt uitbreiden, dan mislukt dit alsnog, want de capsha komt niet tevoorschijn. Dus moest alsnog met de app op de telefoon de bundel uitbreiden. (Die hoefde overigens nu niet op zijn eigen 4G dit te doen)

Voor wat betreft welke snelheid de verbinding na het op zijn van de bundel is al niet interessant meer, gezien je alleen naar de vangpagina kan. Dus alle eigen services zoals op afstand je 3d printer in de gaten houden komen nog altijd tot een stilstand.

Al met al nog steeds een droevige situatie.
    0
  • David

T-Mobile Moderator
    12575 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

17 mei 2018, 11:18

Hi Kevin_C en Cpt-Spekkie,

Ik heb te vroeg gejuicht, door de info die ik had doorgekregen, sorry! Deze oplossing voor het probleem is gisteren niet direct verwerkt, maar wordt op 22 mei geactiveerd. Vanaf dan staat de server op onze "white list", dus deze wordt dan zonder dataverbinding getoond. Op die manier hoef je geen capriolen uit te halen om aan te vullen.

Excuses voor de verwarring, maar het komt er dus spoedig aan!
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)