Unlimited 4G voor Thuis klinkt mooi maar is het niet

• RealRichard

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten RealRichard heeft ontvangen van andere leden.

is aangemoedigd
    0 Reacties
    Auteur

13 maart 2018, 16:47

- Topic starter
    Hallo allemaal,
    Ik wil een paar dingen bespreken over 4g voor thuis want zo fantastisch is het niet.... Jammer van het geld want je zit toch aan een contract... van 1 of 2 jaar...

Ten eerste 'UNLIMITED' dit is niet helemaal waar... Want je krijgt 100gb per maand en daarna 5gb per dag ter beschikking, als dat op is kun je 2gb aanvragen LEUK ALS JE 60GB moet downloaden! Helemaal top!

Ten tweede de snelheid, Die hebben ze ook lekker verlaagd naar 25mb up/down en dan komen weer aan bij te mooi om waar te zijn vroeger haalde ik 90mb down en 50mb up en nu 2mb down en 15 up.

Conclusie: Ik snap best dat als het onbeperkt wordt dat het dan misschien 4g overbelast kan zij. Maar dan moeten ze het anders aanpakken want het is echt niks om elke keer 2gb aanvragen (aub breng nacht bundel weer terug dan kun je ten minste 60gb bestand downloaden) En de snelheid mag ook omhoog... want daarom had ik tmobile gekozen.
    0

Wie vind ook dat de nacht bundel of iets waardoor je 60gb ten minste kan downloaden zonder elke keer

• MP4G

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MP4G heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    23 Reacties

6 april 2018, 16:29

Bas,

Waarom geen korte datum voor een oplossing?

Daarnaast kreeg ik vandaag deze mail (na een gemiste oproep).

---------------------------
    Naar aanleiding van het probleem dat je bij ons hebt aangemeld over Mb aanvuller, hebben wij aanvullende informatie van je nodig. We hebben je hierover gebeld, maar konden je helaas niet bereiken.

Kun je daarom contact met ons opnemen op (06 2400) 1200? Alvast bedankt!

----------------------------

Kun je zelf eens proberen om contact op te nemen met dit nummer en dan je 097 gebruiken om in de menu's te komen? tip: lukt niet.

Daarnaast lees ik dan jullie nog meer aanvullende info nodig hebben?? Kunnen jullie dan aub zelf terugbellen?
    0
  • siert

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten siert heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    69 Reacties

7 april 2018, 00:37

MP4G schreef:

Bas,

Waarom geen korte datum voor een oplossing?

Geef Bas (T-Mobile) even gewoon normaal de tijd om te reageren!
    (Herinner je dat in het verleden x en x ook niet op 1 dag zijn ...)

En regel je privé e-mail privé met T-Mobile zelf en niet in dit topic svp ...
    (Ik snap dat je baalt van zo'n onzin T-Mobile reactie)
    0
  • ronalde

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten ronalde heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    9 Reacties

9 april 2018, 13:11

@Bas

Hallo Bas,

Aangezien ik op dit forum automatisch kan aanmelden op basis van mijn sim-kaart ligt het toch voor de hand dat ook te gebruiken voor het (zonder captcha) aanvullen? Mocht er dan misbruik gemaakt worden van de aanvul-functionaliteit kunnen jullie dat toch altijd naar een individuele klant terugvoeren en gepaste maatregelen nemen?

De huidige oplossing kan dan dienen voor mensen die een backup-internetverbinding hebben (voor wie de captcha-oplossing dus wel werkt).

Dat zou de UN weer terugbrengen in UNlimited.

Groetjes,
    Ronald
    0
  • MP4G

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten MP4G heeft ontvangen van andere leden.

is een Top Poster
    23 Reacties

11 april 2018, 13:12

Bas,

Kun je 5 dagen na je bericht, een update geven over de planning van een oplossing?
    Dank
    0
  • Ramonia

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ramonia heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

14 april 2018, 18:23

Hier ook het probleem dat de aanvuller van 2GB niet toegevoegd kan worden. We waren hier met 4 gebruikers al binnen 4 dagen door de 100GB heen...Het is niet weinig, maar ook niet echt veel, vooral niet als je met grote bestanden/games werkt...en bar weinig met 4 mensen die allemaal een telefoon, laptop en soms ook nog een tablet hebben. Ik hoop dat hier gauw een oplossing voor komt!!
    0
  • David

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten David heeft ontvangen van andere leden.

T-Mobile Moderator
    12379 Reacties
    Allrounder

Allrounder

Netwerk Expert

Netwerk Expert

Samsung Expert

Samsung Expert

Apple Expert

Apple Expert

Sony Expert

Sony Expert

Modbreak

16 april 2018, 14:42

Hi allemaal,

Logisch dat jullie onwijs benieuwd zijn wanneer wij aan de slag gaan en ik kan jullie een nieuwe update geven! De eerste stappen zijn gezet, en willen graag jullie input! Dankzij jullie feedback hebben we punten opgepakt en zijn we gaan kijken wat haalbaar is en welke we kunnen we gaan implementeren. Mijn collega Bas had hier onlangs ook al een reactie over geplaatst.

Over onderstaande punten zijn de product owners van Unlimited 4G voor Thuis al in gesprek met onze technische collega’s:

- Een melding wanneer de databundel bijna verbruikt is, die was er nog niet. Althans, die is er wel, maar deze verdwijnt in de router. Niet erg handig!
    Een SMS is lastig te lezen met een router, het idee is nu een pushmelding vanuit de My T-Mobile app. Deze melding krijg je dan bij 80 en 100% verbruiken van de databundel. Op deze manier kun je er rekening mee houden dat de bundel bijna op is en aangevuld moet worden.

- Het tweede verbeterpunt is de wegvallende verbinding. Wanneer de databundel in het geheel verbruikt is, valt op dit moment de verbinding weg. Dit maakt het aanvullen van de bundel erg lastig, dan wel onmogelijk, omdat het laden van de recaptcha niet mogelijk is.
    Het idee is nu dat de verbinding op een lage snelheid door blijft lopen, zodat de verbinding intact blijft. Je kunt de bundel dan weer aanvullen (aangezien je door het pushbericht ook weet hoe laat het is) en dan gaat je download, stream of andere dienst gewoon weer ongehinderd verder.

Met bovenstaande 2 punten zijn we nu in ieder geval aan de slag gegaan! Een concrete datum kan ik op het moment nog niet noemen, maar er wordt in ieder geval hard aan gewerkt!

Dan is er nog een belangrijke wens en daar hebben wij jullie input bij nodig. We zien dat er regelmatig feedback is op de manier waarop de bundels nu worden uitgekeerd. Daarom willen we graag met jullie kijken wat we daar aan kunnen veranderen en wordt er gekeken naar 2 alternatieven:

- Optie 1: Je start direct met een dagelijks tegoed van 5 GB (uiteraard kosteloos aan te vullen met de 2 GB aanvullers), iedere dag van de maand weer. Daarnaast heb je ook een maandelijkse GB aanvuller van 100 GB. Deze maandelijkse XL aanvuller kun je aan- en uitzetten én pauzeren wanneer jij dat wilt. Zit je bijvoorbeeld in het weekend lekker te streamen, dan kun je er voor kiezen om de 100 GB aanvuller te activeren, zodat je niet aan hoeft aan te vullen tijdens een spannende scène. Uitgestreamd? Dan kan je de 100Gb aanvuller pauzeren en weer gebruik maken van de 5GB dagbundel (met 2GB aanvullers) en spaar je de overgehouden GB’s van 100 GB voor een volgend moment.

- Optie 2: Qua volgorde verandert er niets aan de huidige situatie. Je begint met 100 GB en wanneer deze verbruikt is, krijg je iedere dag 5 GB (uiteraard kosteloos aan te vullen met de 2 GB aanvullers). Echter, je krijgt dan ook de mogelijkheid om (na het verbruiken van de maandbundel) eenmalig een extra (grotere) aanvuller aan te zetten. Deze extra (grotere) aanvuller kan je net zoals in optie 1 beschreven aan- en uitzetten én pauzeren. In de nieuwe maand start je weer opnieuw en heb je weer deze aanvulmogelijkheid. Concreet: een eenmalige extra (grotere) aanvuller elke maand weer opnieuw.

Zoals je ziet wordt er in optie 2 niet beschreven hoeveel inhoud die extra (grotere) aanvuller moet hebben, dit komt omdat we erg benieuwd zijn wat jullie een reëel aantal GB’s vinden. Dan nemen de product owners van Unlimited 4G voor Thuis deze input mee in de besluitvorming!

We zijn erg benieuwd naar jullie input en zien de reacties dan ook graag tegemoet!
    0
  • Wiecher

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Wiecher heeft ontvangen van andere leden.

is een King Poster
    76 Reacties

16 april 2018, 21:12

Gewoon nokken met die GB-aanvuller lijkt mij en velen de beste optie denk ik.
    0
  • Ramonia

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten Ramonia heeft ontvangen van andere leden.

heeft eerste post geplaatst
    2 Reacties

16 april 2018, 21:27

Ik denk dat het belangrijk is dat unlimited ook écht unlimited is. Misschien kunnen jullie eens uitleggen waarom er überhaupt een (dagelijkse/maandelijkse) limiet is? Dat is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk.

Als écht unlimited niet kan (wat ik eigenlijk best raar vind) ben ik voor optie 3: de mogelijkheid om grotere aanvullers in te zetten, en niet eenmalig. Dus een aanpassing van optie 2. Dus, als de standaard 100gb op is nogmaals 100gb bij te voegen etc. Wij zijn met z'n vieren hier thuis en iedereen streamt er op los, bijna dagelijks, dus de irritatie is op dit moment groot.. Ook omdat iedereen een laptop, telefoon en soms ook nog een tablet heeft dus dat tikt snel door.

Wij hebben juist voor 4G thuis gekozen omdat de standaard KPN verbinding niet voldeed met 5MB (glasvezel is hier in het buitengebied ook nog ver weg) dus het voelt een beetje alsof we een kat in de zak hebben gekocht zo :( Maar teruggaan naar 5MB is eigenlijk ook geen optie..
    0
  • gratd

Je ziet hier hoeveel reputatiepunten gratd heeft ontvangen van andere leden.

is een Master Poster
    17 Reacties

19 april 2018, 18:37

Ik ben voor optie 2 met een aanvuller van 100GB. Een andere optie zou kunnen zijn om een duurder abonnement in te voeren met 250GB als basis en minder geknepen snelheid (bijvoorbeeld snelheid zoals die voorheen was). Ik ben best bereid daar €10 of €15 per maand extra voor te betalen.
    0

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Afbeeldingen (0)
Video (0)
Emoticons
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)